
Har du en fråga om din redan bokade TT-Line-resa eller vill du fråga om detaljer om en resa eller fartygets utrustning innan du bokar? Sedan ger vi dig en översikt över de viktigaste TT-Line-telefonnumren här.
Hotline för bokning och service – Kontakta TT-Lines kundcenter
Boknings- och servicetelefonen på TT-Lines kundcenter tar emot alla samtal och svarar på alla dina frågor. Vid rusningstid på kvällen eller vid lunchtid måste du dock räkna med korta väntetider.
TT-Line telefonnummer för bokningar
Om du vill boka din TT-Line-färja direkt per telefon kan du göra det enkelt och kostnadsfritt genom att ringa följande hotline:
(20 ct./Anruf Festnetz; max. 60 ct./Anruf Mobilfunk)
Men se upp: det tillkommer en serviceavgift på 14 euro om du bokar via telefon. Denna avgift är slopad vid onlinebokningar.
TT-Line telefonnummer för befintlig bokning
Du har redan bokat din resa och har nu frågor om den, ring då bara följande nummer:
(20 ct./Anruf Festnetz; max. 60 ct./Anruf Mobilfunk)
Observera dock att en serviceavgift på 7 euro tas ut om en TT-Line-anställd ändrar din bokning manuellt. Denna avgift är slopad för ändringar online.
Andra kontaktalternativ för TT-Line
TT-Line bonuskort
Telefonnumret för alla innehavare avTT-Line Bonus Card. Som van förare har du möjlighet att ställa frågor om bonusprogrammet här.
TT-Line förlorad egendom
Om din resa med TT-Line redan har avslutats och du har förlorat något ombord kan du kontakta TT-Line direkt med hjälp av formuläret.
TT-Line Feedback
Du kan ge din åsikt om tjänsten eller din resa med TT-Line på det här formuläret:
TT-Line Andra ämnen
Om du har ämnen som inte passar in i de ämnen som redan nämnts, använd då detta formulär:
TT-Line Port of Rostock, Travemünde, Trelleborg (ingen reservation)
Du kan också ringa TT-Line-terminalen direkt i färjehamnen för att få svar på frågor om din avresa. Inga bokningar eller ombokningar är dock möjliga via detta telefonnummer.
Viktiga e-postadresser för TT-Line
TT-Line kan inte bara nås via telefon, utan även via e-post. Här hittar du alla viktiga e-postadresser för TT-Line:
Frågor och svar – vår TT-Line-hotline och vanliga frågor och svar om kontakt
Vilka frågor kan jag ställa till TT-Lines servicehotline?
TT-Lines hotline har alltid ett öppet öra för dig. Här är några exempel på frågor och problem du kan diskutera där:
- Boka färjebiljetter
- ändra bokade resor
- Lämna in klagomål
- Frågor till redovisningsavdelningen
- Ställ frågor om alla TT-Line-resor
- Förtydliga klagomålen
- Boka rum från sittplatser
- Gör avbokningar
- Frågor om säkerhet ombord
✅ Är TT-Line-hotlinen gratis?
Nej, TT-Line-hotlinen är inte gratis. Det finns dock bara små telefonavgifter på 20 cent per samtal för samtal från det tyska fasta nätet. Mobiltelefonpriserna från förstås beroende till mobiltelefontjänsteleverantör och är för närvarande högst 60 cent per samtal.
✅ Kan jag boka min resa via hotline?
Ja, du kan boka din resa bekvämt per telefon via TT-Line-hotline. Men se upp, för om du bokar via telefon tillkommer en avgift på 14€. Därför är det bättre att boka direkt på nätet.
✅ Kan jag begära återuppringning?
Nej, du kan för närvarande inte begära ett återkallande från TT-Line.
✅ Finns det en TT-Line-chatt?
Nej, det finns för närvarande ingen TT-Line-chatt med kundcentret. För dina förfrågningar kan du för närvarande endast ringa, använda kontaktformulären eller kontakta oss på e-post.
✅ Vid vilka tider är TT-Lines servicetelefon tillgänglig?
TT-Line-hotlinen är tillgänglig måndag-fredag mellan 8 och 18.00 och är öppen för dina frågor.